Tuesday 18 June 2013

Kisah sepasang sepatu

sepatu perlu dipakai sepasang biar selesa beriringan bersama, kemana pasti sepasang. tapi kenapa orang tak kata cinta itu macam sepatu? cinta macam belangkas la, sahabat macam isi dan kuku. kan?

hmm lets me share something.. sebab sepasang sepatu selalu bersama tapi tak bisa bersatu. ;) satu di kanan dan satu di kiri walaupun destinasinya tetap sama. pap! macam lagu ni cukup lah berteman dengan ku, jangan lah kau meminta lebih, kerna ku sudah ada yang punya, cukuplah kita berteman saja teman tapi mesra. *not sure betul ke tak lirik tu* hehe berkait tak? :p hentam sajo lah

persamaan tak semestinya serasi kadang-kadang kita dengan adanya perbezaan itu akan memeriahkan kita. hidup kita, kita tentukan! baik buruk nanti kita yang kena tanggung jadi cedok pengalaman dari sekeliling tambah ilmu, selamat :)

hidup adalah sebuah perjudian yang kita tak pernah tahu apa yang menunggu dihadapan, tapi hari ni kita boleh tentukan destinasi untuk perjalanan hari esok. siapa kita esok penentunya adalah hari ini. good luck everyone! have a nice day ;)

katahati
azmirarohani.









2 comments:

  1. analogi yang menarik. hehe.. kadang2 perbezaan itulah yg melengkapkan satu sama lain ye dak? complementary to each other kata org. hehe.. life is a risk. and risk need to be taken to lead to a meaningful life. btul tak? hehe..

    just my 2 cents.

    ReplyDelete
  2. yeah! but sometimes Allah beri apa yg kita perlu bukan yg kita mahu. yg kita mahu kdg2 melebihi dr yg kita perlu. erti kata lain kita perlu bersyukur

    ReplyDelete