Monday 3 June 2013

celebrity dunia atau qiyama?


comey kan? hihi ;)
terpengaruh Running Man sangat!

syhhhh..back to topic! 'sejarah mungkin berulang' pisang berbuah dua kali dan mcm2 la. sejarah akan berulang jika kita bagi peluang betul x? orang yang kena tikam banyak kali mungkin sudah hilang rasa sakit tapi darah masih ada. hurmm..

good bye my past!! :P cakap memang mudah tapi kdg2 teringat dan paling bodoh still fikir kenapa lah pernah buat benda bodoh macam tu, huhu jom fikir positif kesilapan buat kita jadi kuat dan bijak dalam menempuh hari mendatang.

tak perlu fikirkan benda lepas, kita hidup untuk hari ini, berjuang untuk esok.

setiap kali bangun pagi, mesti bersedia dengan sebarang kemungkinan baru dalam hidup dan yakin boleh mengatasi. bila akhiri hari fikirkan adakah sudah cukup apa yang aku lakukan? berbaloi kah? untuk apa? kalau hari ni aku melakukan kesilapan aku berharap esok aku takkan melakukannya.

hidup bukan untuk mengejar dunia semata, tapi cari bekal untuk hidup di sana (akhirat) untuk menjadi orang yang berjaya dunia dan akhirat. jangan di dunia aset berjuta, megah mendabik dada tapi di sana 'kosong'. untuk apa terkenal di dunia kalau kita tak pernah letakkan dahi bersujud kepada Dia. sombong!

kutemui cinta ketika ku bersujud,
azmirarohani.

No comments:

Post a Comment