Monday 5 August 2013

di penghujung

ramadhan bakal melabuhkan tirainya, kejap je kan? moga kita bertemu ramadhan akan datang. insyaAllah :) 

lately, quite busy plus sgt2 malas nk update maka akan terkubur cita2 (blogger tegar) haha 
malam after iftar dah rushing nk g dating dgn Dia, balik layan tv dan kena tidur awal, tapi syukur masih sempat berbalas khabar dgn kwn2. 

dalam ramadhan kali ni, 2 org shbt telah kembali menghadap Illahi. salah satu telah ditulis dlm entry http://azmirarohani.blogspot.com/2013/07/perginya-seorang-sahabat.html dan beberapa hari selepas tu, aku dikejutkan dgn berita kemalangan http://www.bharian.com.my/bharian/articles/5sahabatmautnahasdiKulaijaya/Article/ 
bagai tak percaya! dia adalah sahabat aku. sebelum kejadian jam 2 pagi, aku baca pesanan dari arwah "sekali dia berkawan, dia akan berkawan sampai bila2" baru aku sedar itu pesanan dia buat kali terakhir. moga kalian tenang disana. jenazah dikebumikan selepas subuh. sebak aku berjumpa dgn keluarga arwah. kakak arwah menitipkan pesanan, jika ada berjumpa dgn mana2 kawan arwah beritahu yang arwah sudah tak ada. maafkan dia. 

lepaskan dan biar mereka tenang disana. titipkan doa buat mereka. 

di penghujung ramadhan ni, mesti kita dah buat persiapan utk raya. raya oh raya! perlu diraikan. sunat berbaju baru walaupun tidak mahal untuk meraikan hari kemenangan kita. menang melawan nafsu, menang dalam meningkatkan ibadah, menang berjuang ke arah kebaikan. ya! kita menang! teruskan dibulan-bulan lain. 

baju raya dah beli, wah! tahun ni daddy dan adik2 berbaju melayu aaron aziz hehe. semalam dah ambil baju kt dobi. adik tiap2 hari bilang hari bila nak raya.. biase la budak2 excited nak raya :P tahun ni tema pink. wht?! yes pink, aku yang bagi idea tapi disebabkan tiada bantahan maka pink diangkat sebagai tema raya 2013 hehe. tapi aku bukan obses or fanatik kaler pink pon. 

banyak lagi tak kemas, tiap2 hari berazam nk kemas tapi kuciwa! haha. nanti raya jemputan majlis kawin pun banyak so semalam dah pulun beli hadiah awal2, senang nanti terus pergi je. hopefully, nanti kat majlis kawan, aku tak jumpa encik opie haha :P dia ni tak penat2 suruh ak makan sayur. choi la! sayur oh sayur! katanya nanti nak makan satu meja sebab nak paksa aku makan sayur. so ak da bg excuses yg ak xconfirm nk pergi ke x. hehe. bijak tak? walau ak tak suka sgt dgn sayur tapi ak pencinta kailan! perghh air tgn daddy uols lalu dpn i pun i xlyn. ;) 

cukup sampai disini dulu. zzzz

chitchat,
azmirarohani.


No comments:

Post a Comment