Friday 23 August 2013

tolong.. tolong..

sedar tak bila kita perlukan pertolongan itu susah nak dapat kan? susah2 sangat.. mungkin kita tak cukup lagi dalam menolong orang mungkin. tapi bila kita tolong orang niatkan kerana Allah jadi apa yang kita buat tak sia-sia dan tak mengharapkan balasan dari orang yang ditolong. tapi perasan tak bila kita nak minta tolong ramai akan menjauh, saat itu kita tahu mana intan atau permata.

kalau kita terlalu mengharapkan pertolongan dari orang tak boleh juga sebab orang mungkin akan mengecewakan kita tapi hidup kita perlukan orang lain bukan manja atau terlebih manja tapi perlukan sedikit ehsan.

saya ade 1 perkongsian, bukan niat menjatuhkan tapi sekadar berkongsi apa yang saya rasa. saya ada nak pinjam sesuatu bukan duit, dari seorang teman, dia cakap ok nanti dia hantar. saya tunggu dari jam 12tghari sampai sekarang tak ade berita. kamu mungkin fikir dia tak ade topup kan? sebenarnya masa saya call minta tolong tu, dia cakap share kredit sebab dia tak ade kredit nak contact orang tu, so i da share. tak apelah saya halalkan. pesan saya, kalau tak bagi, bagitahu sebab itu hak kamu dan bagi atau tak, jangan beri harapan dan buat orang tertunggu. saya dah guna yang saya punya, anyway, tenkiu :)

janji itu mudah,
azmirarohani.




No comments:

Post a Comment