Wednesday 3 July 2013

bertempur di media sosial?

twinkle twinkle little star.. blabla dari td dok nyanyi arghh menyesal tidur ptg td :( ambil mr.purple then update. hurmm nk ckp psl kita dan media likes fb, twitter,keek mcm2 la yg melibatkan kita yang diketahui oleh org lain sama ada follow, add. memang medan2 itu disediakan utk bersosial tapi ingat bukan utk sooosial *sigh

sebaiknya medan itu gunalah utk kebaikan dan tambah apa yg kurang tapi kalau rasa benda itu buat kita tambah dosa baik xde lagi senang :). macam ketagih pulak kan?  aku tak cakap benda itu slh, macam dunia selalu ckp biarlah ni hak individu, itu hanya pendapat aku je. yg lain up to u la.

bagi aku media yg ada bukan dikhaskan dan tempat bebas dosa utk kita kritik,kutuk dan mengata org lain. dari situ orang boleh nampak pemikiran kita. jadi nanti buat org fikir bukan2, maybe ms kte update tu kita marah,geram dan sakit hati tahap cipan ke..hehe. tapi kalau boleh elak,elaklah jangan biasakan diri kita kutuk org. tak puas hati direct bagitahu dia tanpa menjatuhkan maruah dia. jumpa dia secara personal tak pun inbox,pm,dm or sms dia bagitahu apa yg kita tak puas hati. kan senang kita tak sakit hati dan dia pun tahu :)

my short story : aku de sorg kwn yg ikut fesyen, free hair tapi dia ok best kawan dgn dia. bukan tak tegur dia de jugak tapi cara lembut la. masa aku tgh keluar dgn dia. tetiba sorg coursemate aku panggil kwn td, kwn aku pergi ke meja thats guy dgn member2 dia terus dia tegur tak elok pakai macam ni, kita kan islam.

aku? gulp! aku tak de alim dan fasik sangat. bro tak salah nak tegur, tegur itu bgs utk kebaikan tapi cara tak kena. kenapa? sebab maruah perempuan itu anda tak jaga, anda tak fikir dia akan malu bila ditegur dikhalayak walaupun dia tak mengenali kawan anda. kalau kenal pun tak boleh, tegur secara berhemah kan boleh. :)
aku cakap kat kwn aku, betul ape yg coursemate tu tegur tapi cara dia slh. maafkan aku jika kata2 dia guris perasaan kamu. aku teringin melihat kamu pakai tudung kerana Dia.

setiap org buat salah, tapi bagi peluang utk berubah. kalau tak boleh terima sangat, tinggalkan dia dan mula hidup baru. selama ni sebelum dia muncul kita ok je teruskan hidup jadi kenapa kita kena ambil masa yg lama utk pergi? :) yg pergi tak perlu dikutuk kerana org itu adalah teristimewa yg pernah hadir dalam hidup.

aku bukan baik tapi cuba jadi baik.

cuba dan terus cuba,
azmira rohani.

No comments:

Post a Comment