Sunday 17 February 2013

berbagi hati

up and down

suka duka 

pahit manis 

benda-benda ni mesti, harus dan wajib kita tempuh sebagai manusia. tak boleh lari. kata orang kita takkan rasa manis hidup ni tanpa lalui pahitnya. kan..kan kan? 

kita juga sering dengar "bumi mana tak ditimpa hujan". jadi benda-benda ni normal  yang kita jumpa sepanjang hidup kita. cuma yang membezakan cara kita menangani dan berdepan dengan semua ni. 

ape pon yang berlaku dalam hidup kita, kita perlu teruskan hidup kita. pada saat manusia membenci kita tanpa alasan yang kurang jelas, ingat Allah menyayangi kita tanpa syarat! ;) lagi sweet kan? 

lumrah dan fitrah manusia diciptakan berpasangan. jadi setiap perhubungan pasti ada krisis atau masalah tak kira seberapa kecil atau seberapa besar sekalipun. bila berdepan dengan masalah jangan panik, cool cuba fikir solusi dan baru putuskan sesuatu. 

aku juga punya satu hati tapi ku pilih untuk berkongsi. ya! berkongsi rasa dengan kalian. hidup sorang tak best jugak kan? so aku ada kamu ;) 

tajuk entry ni pasti mencuakkan hati perempuan dan menyenangkan hati para lelaki. anggapannya perempuan ni minta dimadukan barangkali.. betul kan? hihi 
kesanggupan untuk itu aku memerlukan ilmu agama agar aku betul-betul redha. itu jawapan aku sekarang. 
klise kata orang sebab tak kena batang hidung sendiri. di entry lain, aku cuba masukkan "madu untuk mu" haha i wish..

terima kasih kalian yang hadir mengindahkan pelangi hidupkan walau kadang-kadang kita jadi ribut hihi
tapi aku sangat sangat dan sangat hargai kehadiran kalian. syukran jazilan ;)










Sik kesah Ribut kah, guntur kah, kilat kah Kamek akan disebelah kitak mun kitak perlu kamek ;)


Don't wait for the right person to come into your life, instead be the right person who comes in someone else's life.


berkongsi satu hati,
AzmiraRohani







No comments:

Post a Comment