Saturday 30 March 2013

Janji Dia

syukur pagi hari ni diizinkan Allah bersua muka 'live' dengan Ustaz Ahmad Dasuki dan paling menyentuh hati bila mendengar bacaan ayat-ayat suci Al-Quran dari adik-adik Tahfiz.



pasti ayah dan bonda tercinta berbangga dengan pencapaian kamu, aku kagum subhana Allah di dadanya tersemat 30 juzu' Al-Quran sedang aku masih merangkak, malunya aku.

sejuk mata memandang dan telinga yang mendengar bacaan demi bacaan, ni juga kurniaan Allah walaupun ku hanya mendengar. Alhamdulillah ;)



                                 petikan dari ayat Ust.Ahmad Dasuki


 "orang yang menghafaz al-Quran dijanjikan syurga dan diberi syafaat untuk membawa 7 orang ahli keluarga bersamanya selagi dia tidak melakukkan kemaksiatan". ya Allah, hebat janji Dia.

kini aku sedar, keseimbangan Dunia dan Akhirat sangat penting, dunia hanya persinggahan untuk mencari bekal. tak kira ke mana sudah kita jejak, setinggi mana ilmu dunia yang kita ada tapi ilmu untuk ke Akhirat kita tak ada kita FAIL!!

moga kita diberi hidayah dan kesedaran untuk berubah ke arah lebih baik. hari ini lebih baik dari semalam dan hari esok adalah lebih baik dari hari ini. insya Allah.

mengajak diri,
Azmira Rohani

No comments:

Post a Comment