Tuesday 22 October 2013

layanan first class

angin sepoi2 bahasa.. meniup nyaman ke wajahku.. bebola mata memerhati keadaan sekeliling sambil menyandarkan badan ke tiang. manusia sibuk dengan gaya dan cara mereka.  tatkala itu mata aku terpaku pada gelagat sepasang manusia yang pada kiraan aku bf dan gf. aku perhati sambil bibir mengukir senyum dan hati terdetik wah! alangkah beruntungnya si gadis bunga itu, nak masuk kereta pun dibukakan pintu oleh si pria idaman. pergh! alangkah!

tetiba.. zass! rupanya makcik disebelah aku turut memerhati gelagat mereka lalu berkata kepada aku, itu mesti pasangan yang sedang hangat bercinta, "makcik dah kahwin berpuluh tahun tak dapat layanan istimewa sebegitu" masa bercinta adalah.. hihi.

maka angan ku dilangit biru turun pada paras serendah hijau rerumput. kenapa seorang isteri tak dapat layanan istimewa? kenapa layanan itu hanya diberikan kepada yang belum sah? aku tunduk ke lantai. lepaskan segala angan indah. hurmm.


bermimpidilangitbiru,
azmirarohani.

No comments:

Post a Comment