Friday 6 June 2014

Pujian atau Ujian

hey nice June! :)
alhamdulillah dah separuh tahun kita lalui,
and we are getting old! :p 

begitu sukar untuk aku menulis entry baru kebelakangan ni, jari sukar ditarikan, ada benda nak disampaikan cuma tak sampai. ntah kenapa. akhirnya banyak kali aku renung pc seolah dia bosan melihat aku kerana konklusinya aku akan keluar dari paparan naskah hati. mungkinkah aku sudah tidak pandai menyusun ayat. 

hmm..
kadang2 aku rasa malas nk bersosial di alam maya. aku penat. aku tak larat dan aku tak dapat sebarang kegembiraan dengan buang masa di situ. setiap paparan ku perhatikan, setiap langkah hidup dikongsi. LIKE kah yang dikejar jutaan COMMENT pujian yang diterima barangkali menambahkan rasa untuk dipaparkan. terfikirkah PUJIAN itu UJIAN? kita selalu UPDATE di paparan, terfikirkah kita akan catatan/penambahan catatan mana yang lebih banyak dicatat RAKIB & ATIB?  apa yang kita ada, dapat, rasa dan dinikmati pastikan hati masih berpaksikan pada yang satu, masih bertuankan Tuhan Pencipta Semesta. moga apa yang dikongsikan di NEWS FEED bawa manfaat. 

assalamualaikum. 


dimana aku?
azmirarohani.

No comments:

Post a Comment