Wednesday 15 January 2014

jangan diucap selamat tinggal

saat bibir tak mampu berkata-kata
saat kaki tak mampu melangkah
hanya airmata mengiringi
berat? ya sangat berat perasaan itu
satu2 perasaan yang cuba aku tak suka
namun air mata merungkap segalanya.

16 september 2013
aku kenal Fiqa (adik/jiran sebelah bilik)
kedatangan yang biasa2 
tapi
pemergiannya menitiskan airmata aku
yang kononnya aku kuat selama ni
bawalah doa dan kasih bersama
maafkan salah silap
halalkan segalanya
teruskan perjuangan kamu 
moga Dia temukan kita nanti

fiqa
walaupun umurnya lebih muda dari aku
namun kematangannya memang terserlah
nasihat yang bernas
suka duka yang kita kongsi
terima kasih
terima kasih
terima kasih 
terima kasih leftenan muda :)

sendirian petang semalam
buat airmata aku meluncur laju
airmata tanpa segan menitik..
tak ada kata2 yang dapat gambarkan

aku akui satu2 benda yang aku tak suka dan cuba elakkan 
adalah hantar atau dihantar.
jika dihantar pergilah dari aku sebelum aku boarding
jika menghantar aku akan pergi tanpa pandang ke belakang
kerana aku bukan seorang yang berhati cekal untuk menahan airmata

sesungguhnya aku amat takutkan kehilangan walau cuma sementara
aku tak cukup kuat
masa kami bersama cuma 3bulan
terlalu singkat kan?
andai dapat putarkan masa
tapi apakan daya ku

setiap yang bertemu pasti akan berpisah
suka atau tidak itu lumrah yang harus kita terima.
ada jodoh kita jumpa lagi!

ketawa dan airmata,
azmirarohani


No comments:

Post a Comment